Per què és important treballar el posicionament web de la teua empresa?
En l’estratègia en línia d’una nova empresa o d’una ja existent cal tindre molt en compte l’estratègia de posicionament.
Publicado el viernes, 16 de septiembre de 2016 a las 12:06
Hui dia el 90 % de les persones cerquem en Internet a través dels nostres telèfons mòbils; estem més connectats que mai i ho cerquem absolutament tot en els motors de cerca com ara Google o Yahoo. Per això és tan important el posicionament web o SEO, de manera que haurem d’aprendre a treballar este important aspecte de la nostra estratègia en línia, o bé contractar una agencia SEO profesional que realitzarà el treball de posicionament web dia a dia per tu.
Què és un motor de cerca?
Són sistemes informàtics que cerquen informació emmagatzemada en servidors web. Per això utilitzen els coneguts com programes «aranya», els quals rastregen de forma automàtica la xarxa en busca d'informació. Com que funcionen en mode automàtic, els cercadors web tenen més informació que els directoris.
Els cercadors web mostren resultats de cerca quan introduïm paraules o frases al quadre de cerca. Estes paraules o frases es coneixen com paraules clau o keywords, i en funció d'elles se'ns mostraran uns resultats o uns altres. Els resultats són un llistat de pàgines web on és molt probable que trobem la informació que estàvem cercant.
Una vegada mostrats els resultats, estos s'ordenen de major a menor importància. Esta «importància» l’adjudica el motor de cerca mateix en funció de molts factors, entre els quals estan per exemple l’antiguitat d'una web, la rellevància que té per a altres webs o per als usuaris, la velocitat de càrrega, etc.
Els resultats de cerca dels cercadors
Una vegada es mostren els resultats d’una cerca, ens adonarem d’una cosa: només es mostren 10 resultats a primera vista, quan el cercador ens diu que existeixen milers o fins i tot milions de resultats.
Això provoca que només estos 10 resultats (o els 20 primers com a màxim) acaparen quasi totes les visites. Per això és important aparéixer el millor posicionats possible, cosa per a la qual disposem d'un conjunt d'eines que formen la disciplina coneguda com a SEO o posicionament web.
La importància del SEO per a una startup
Quan comença una nova idea de negoci, generalment té en contra la gran quantitat de competència existent en el seu mateix nínxol, tot i que és possible que no siga així i que la idea o el producte siguen totalment revolucionaris. Pensem en el primer cas, en el qual tenim competència, esperem que en siga poca i no es tracte de grans empreses multinacionals, tot i que en Internet és possible competir contra les multinacionals sabent com i realitzant un bon treball i amb constància.
En crear la pàgina web de la nostra startup haurem abans d’haver realitzat un estudi de paraules clau i de la competència en línia; per això existeixen ferramentes especialitzades com ara el Keyword Planner de Google per a les paraules clau, o Semrush, AHrefs, etc., per tal d’analitzar la competència (estes són les més conegudes, però existeix una infinitat de ferramentes disponibles, algunes d’elles més cares que d’altres, havent-ne fins i tot gratuïtes).
Una vegada tenim clar com ens cercarà la gent i què està fent la competència, haurem d’aplicar estos coneixement a les diferents pàgines del nostre lloc web, tenint en compte els factors més rellevants per als cercadors. Tot això és un treball continu de dia a dia que hauràs de realitzar si vols destacar en les SERP (Search Engine Results Positions). Tot i que, és clar, sempre pots comptar amb un equip de SEO professional que et farà el camí més relaxat.
16/09/2016 12:06 | synergyweb