Cerrar

es | val   

Màrqueting en els recursos humans

Generar confiança en dos direccions

EQUIPO HUMANO SL

EQUIPO HUMANO SL

Publicado el jueves, 06 de octubre de 2016 a las 15:12

Mostrar ampliado

rrhh-mk

els recursos humans

Crec que estem infravalorant el màrqueting. El màrqueting no és publicitat, per als més escèptics. El màrqueting no és vendes, per als més pragmàtics.

El màrqueting és un conjunt de tècniques i accions encaminades a fer conéixer un producte o servici a un públic potencial perquè l’adquireixen. El màrqueting no ven, però ajuda a vendre. I si no venem, l’empresa perd, entre altres moltes coses, el seu propi sentit i la seua capacitat de supervivència.

L’enfocament cap al client, fruit de la competitivitat, el major creixement del mercat potencial i, per tant, de la detecció de necessitats a satisfer, obre noves portes a l'organització que descobreixen una sèrie de claus a les quals traure major potencial a les accions de màrqueting.

Si deleguem la funció del màrqueting en el departament comercial o de comunicació, gran part dels recursos de l'organització poden quedar buits de contingut i ser desaprofitats.

Hem de cercar la coherència i la solidesa de marca, i això es treballa des de dins. Aleshores el màrqueting, abans de mirar cap al mercat i el client, ha de fer-ho cap a l’interior de l'empresa.

És el que podríem denominar la funció bidireccional del màrqueting, el retornament des del client i el mercat de les accions de màrqueting cap a l'interior de l'empresa. Per tal de valorar el que pot aportar-nos, ens plantegem de forma molt sintètica tres fases per a la seua aplicació:

  1. Creació d’identitat

L’organització ja disposa d’una cultura empresarial, una filosofia pròpia de comportament. Té definida, o hauria de tindre-la, la seua missió i els seus valors. L’alineació dels valors corporatius amb els dels seus integrants és un generador d’identitat que pot previndre molts conflictes.

Este aspecte es tradueix internament en afinar els processos de selecció de personal per tal d’identificar les persones que millor poden integrar-s’hi, gestionar el pla d’acolliment i adequar el pla de formació.

Cap a fora esta acció aconseguirà transmetre solidesa i coherència de marca, de manera que és una estratègia de branding, que es tradueix en millora d'imatge corporativa.

Eines i referències per a la creació d’identitat: missió, visió i valors, cultura corporativa, canals de comunicació interna, pla estratègic, etc.

  1. Canvi i adaptabilitat

El canvi forma part inherent de la dinàmica del mercat; a ningú no li sorprén ja que la incertesa s'ha instal·lat en el dia a dia.

Segons l’acceptació i interpretació del canvi s’instal·la dins de la cultura organitzacional, s'evitarà que aparega la resistència a ell, un dels principals factors de creació d'un ambient laboral negatiu i de la disminució de la productivitat.

Externament generarà un major coneixement del mercat i una major empatia «empresa-treballadors-clients».

Eines i referències per al canvi i l’adaptabilitat: avaluació de l’acompliment, direcció per competències, anàlisi de clima organitzacionals, gestió del canvi organitzacional, etc.

  1. Actitud

Per descomptat que no és suficient amb bones paraules o millors intencions. Tot este procés s’ha de dur a terme de manera planificada i, sobretot, visible cap al client o consumidor.

La implicació del personal amb una organització de manera interna és el principal pas per aconseguir l’anhelada retenció del talent. Així l’empresa ha de generar actitud cap a dins a través dels programes de motivació i els plans de carrera.

Amb això s’aconsegueix cap a fora una implicació en els objectius de vendes de la nostra força comercial i de la transmissió de la nostra proposta de valor tangibles i intangibles.

Eines i referències per tal de generar actitud: implicació en valors, plans de motivació, formació, «Outdoor training», etc.

El màrqueting en els recursos humans és, doncs, una forma d'obtindre un major rendiment a les accions de màrqueting, convertint-lo en una eina de generació de confiança en dos direccions: cap a dins millorant les relacions internes i la implicació, i cap a fora millorant el compromís amb el nostre client. I, per tant, els nostres resultats.

Contacta amb nosaltres i et contarem tot el que podem fer per la teua organització.

6.859 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO